فهرست منشورات
فقه رسانه در اسلام
ناشر : مرکز بين المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)
مولف/مترجم : خليل منصوری
تعداد صفحات : 592
قطع : رقعی
نوع جلد : شوميز
تاریخ نشر : 1396/01/30
نوبت چاپ : 1
تعداد : 300
شابک : 9786004291484
شناسه ملی : 4584271
زبان کتاب : فارسی
کد خرید کتاب : BP0935
قیمت (ریال) : 250000
مقدمه و فهرست مطالب : دانلود فايل
فقه رسانه در‌صدد تبیین قوانین و احکامی است که اسلام در قالب احکام پنج‌گانه وجوب، استحباب، حرمت، کراهت و اباحه برای فعالیت‌های رسانه‌ای بیان کرده است و ابزار رسانه نیز در ردیف متعلق حکم بررسی می‌شود. از مهم‌ترین اهداف این کتاب، تبیین فعالیت‌های رسانه‌ای و بیان باید و نبایدها، شاید‌ها و نشایدها، ضرورت و اهمیت فقه رسانه از منظر اسلام است؛ زیرا در جهان معاصر، رسانه مانند هر ابزار و فعالیت دیگري، دو چهره مثبت و منفی دارد و در دو قالب دفاعی و هجومی به کار می‌رود. در این اثر، نگارنده با بهره‌گیری از آیات و روایات، به لزوم و نقش تبلیغ در عرصه جهانی می‌پردازد و با بيان انواع رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری، نقش هر ‌یک را در انتقال و گسترش فرهنگ عدالت خواهی، ستم‌ستیزی و تعلیم و تربیت بیان می‌کند.

.